zondag 13 juli 2014

acht jaar

acht jaar

er is geen reden
om aan te nemen
dat je dit niet kan
hield ik mezelf voor
toen ik acht jaar terug
toch zei
'ik doe het'
ik wilde niet
en wist ook wel
dat anderen
het niet zagen lukken

‘jij kan niet streng
alleen maar vrienden
democratie
en altijd lief
dat werkt niet
niet daar
dat gaat fout’

vanavond was ineens
acht jaar ineen gepropt
en was het me al niet duidelijk
in alle voorgaande jaren
dan nu toch zeer zeker wel

zij onthielden
per situatie wat ik zei
en waarom ik deed
wat ik deed
zij wisten
dat ik
mijn uitgesproken vertrouwen
nooit veinsde
maar het zeker wist

dit is niet fout gegaan
maar intens goed
juist hier
ik werk zo
met niet onlief
vertrouwen
dit zijn mijn vrienden
en zij weten
wie ik ben

het mooiste van zijn
wie je daadwerkelijk bent
is dat een ander

het niet kan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten